|
Scenariusz zajęć zintegrowanych z wykorzystaniem metody story-line
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 8085 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
. Autorka przedstawiła przykładowe scenariusze tej metody. Zafascynowana szerokim spektrum zaplanowanej aktywności dzieci podczas zajęć prowadzonych tą metodą postanowiłam opracować swoje własne scenariusze. Osią metody story – line jest fabuła (story), której akcja toczy się w klasie w ciągu kilku dni, a bohaterów grają sami uczniowie. Poprzez opowiadaną historię nauczyciel kreuje wraz z uczniami bogate środowisko edukacyjne. Im bardziej różnorodna jest aktywność dzieci, tym większa wartość metody. Pragnę też podzielić się z koleżankami wiadomościami o tej metodzie, ponieważ daje ona nauczycielowi wiele radości podczas tworzenia niepowtarzalnych story.
METODY AKTYWIZUJĄCE: STORY-LINE
Ludmiła Rejent
LOT W KOSMOS
Wstęp
Uczniowie siedzą w kręgu. Nauczyciel zaczyna opowiadać wprowadzając ich w tematykę: – Wyobraźcie sobie, że kilka osób z naszej klasy będzie miało okazję polecieć w kosmos
Epizod I: Kosmodromy
Pytania kluczowe: – Gdzie znajdują się kosmodromy? – Co chcielibyście zobaczyć w kosmosie?
Formy aktywności: Uczniowie znajdują na mapie świata kosmodromu Bajkonur w Kazachstanie i Ośrodek Kosmiczny J. F. Kennedy'ego w USA (Floryda). W grupach – na dużych arkuszach papieru – rysują jak wyobrażają sobie przestrzeń kosmiczną, planety. Każdy uczeń wybiera dowolny obiekt w kosmosie i formułuje pisemną wypowiedź uzasadniającą wybór
Epizod II: Loty kosmiczne
Jako wybrańcy, będziecie reprezentować nasz kraj w kosmosie. Pytania kluczowe: 1. Co to jest lot kosmiczny? 2. Co wiemy o dotychczas najważniejszych lotach kosmicznych? 3. Czy potrzebne jest prawo kosmiczne?
Formy aktywności: Uczniowie ustalają, co powinni wiedzieć o lotach kosmicznych i gdzie mogą znaleźć potrzebne informacje. Następnie w grupach opracowują wybrane zagadnienia i prezentują je w klasie (np. Kosmiczna przestrzeń, kosmiczna stacja, kosmiczny lot, ...) Wymieniają najważniejsze załogowe loty kosmiczne. Burza mózgów. Uczniowie redagują prawo kosmiczne.
Epizod III: Ośrodek kosmiczny na Florydzie
Zanim pojedziemy do ośrodka kosmicznego, powinniśmy się dowiedzieć czegoś o kraju, w którym się znajdziemy.
Pytania kluczowe: – W jakim kraju znajduje się ośrodek kosmiczny? – Co o nim wiemy?
Formy aktywności: Uczniowie ustalają trasę podróży różnymi środkami transportu. Opowiadają o Florydzie, USA na podstawie posiadanych wiadomości, zdjęć. Tworzą kącik ciekawostek tego miejsca.
Epizod IV
Wielki dzień polskiej kosmonautyki. Nasi koledzy odbyli lot w kosmos i wracają do Polski
Pytania kluczowe: – Jakie są wrażenia lotu w kosmos? – Co czuje kosmonauta? – Jak wygląda konferencja prasowa?
Formy aktywności: Klasa przygotowuje się do ceremoniału powitania przyjaciół. W sklepie dokonują zakupu produktów potrzebnych na przyjęcie. Każda grupa ma swoje obowiązki – dekoracje, poczęstunek, wiersze itp. W klasie odbywa się konferencja prasowa z kosmonautami. Uczniowie – dziennikarze zadają wcześniej przygotowane pytania.
Zakończenie: Na zakończenie uczniowie oceniają przebieg zajęć i własne zaangażowanie. |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|